دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جوشکارى با شعله گاز

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جوشکارى با شعله گاز

کتاب جوشکاری با شعله گاز تألیف علی شاهدی و بهرام زارعی، از دروس دوره‌ی دوم متوسطه‌ی کاردانش محسوب می‌شود و به مباحثی چون توانایی آماده سازی درز جوشکاری، توانایی جوشکاری با شعله‌ی گاز (اکسی استیلن) با روش پیش دستی، توانایی جوشکاری اتصالات و انشعابات لوله سیاه تا 2 اینچ و ... می‌پردازد.

امروزه صنعت جوشکاری نقش کلیدی و گسترده ای در صنایع گوناگون ایفا می کند و نیروی انسانی ماهر و متخصص زیادی در این بخش در رده های مختلف به کار اشتغال دارند.

جوشکاری با شعله از اولین روش های شناخته شده در علم مکانیک اتصال قطعات فلزی است، که قبل از همه مصری ها، یونانی ها و رومی ها به این کار اقدام کردند و فلزات قیمتی یا فلزات زود ذوب را با این روش به هم جوش دادند.

در قرون اخیر نیز استفاده از گازهای سوختنی با توان حرارتی زیاد و به کارگیری اکسیژن خالص به جای هوا در مشعل های جوشکاری امکان ذوب سریع لبه های اتصال را فراهم آورد و جوشکاری ذوبی گسترش زیادی پیدا کرد.

در سال های اولیه ی قرن نوزدهم جوشکاری اکسی استیلن (گاز اکسیژن و گاز استیلن) برای اولین بار شناخته شد و به عنوان یکی از روش های مهم در اتصال قطعات فلزی گسترش یافت.

در قرن حاضر فرآیندهای نوین و متعدد دیگری در جوشکاری فلزات و آلیاژها ابداع شد ولی جوشکاری اکسی استیلن همچنان در بخش هایی از صنعت هم پای سایر روش های ساخت در جایگاه اولیه ی خود خصوصاً در لحیم کاری سخت و برشکاری و کارهای تعمیراتی کاربرد دارد. به علاوه کسب مهارت در جوشکاری با مشعل جوشکاری و سیم جوش موجب می شود تا جوشکار بتواند در مدت کوتاهی جوشکاری آرگون یا TIG را به راحتی فراگیرد.

کلمات کلیدی: آموزش جوشکاری، جوشکاری با گاز، روش های جوشکاری، آموزش جوشکاری فنی حرفه ای، آموزش جوشکاری pdf، آموزش تصویری جوشکاری، شاخه کاردانش، جوشکاری با گاز اکسی استیلن، جوشکاری اکسی استیلن+pdf، انواع شعله در جوشکاری اکسی استیلن، جوشکاری آموزش،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.