دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب ترانه های نگاه - مجموعه شعر

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب ترانه های نگاه - مجموعه شعر

مجموعه ای از ترانه های عاشقانه علی ربیعی

در میان سبک های شعری گوناگون، ترانه سرایی را برگزیدم. چرا که در این سبک درونمایۀ حسی و معرفتی شعر به راحتی توسط ابزار پر توانی به نام موسیقی متبلور شده و نتیجۀ هم افزایی این دو هنر برای همگان ملموس خواهد بود.
زیرا ترانه، یعنی گویش زندگی، عاری از هرگونه تکلف.
زمانی که حس یا مفهومی که درک کرده ایم را آنطور که در زندگی روزمره به زبان می آوریم، می نویسیم و آن را با وزن، منظم می کنیم و گاهی اوقات با انواع سجع و تلمیح و تضاد و یا هر چیز دیگر که از شعر غنی پارسی میراث دار هستیم، می آراییم. هنوز ترانه نگفته ایم، مگر اینکه همۀ اینها به یکباره شکل گیرند و توجه اصلی شاعر به صنایع ادبی نبوده باشد، به طوری که استفاده از این روشها از روشن و روان بودن شعر نکاهد و لحن روزمره آن از دست نرود.

در اغلب انسان ها، دریچه نگاه، دریچه ای است که قلب انسان همواره از آن اثر می پذیرد و گاه یک نگاه، مانند شعله ای در خرمن آدمیست.
به قول باباطاهر
ز دست دیده و دل هر دو فریاد    که هر چه دیده بیند دل کند یاد
بسازم خنجری نیشش ز پولاد     زنم بر دیده تا دل گردد آزاد
البته شخصاً راهکار ایشان را برای رهایی از این مشکل نمی پسندم و اصلاً به دنبال رهایی از این مشکل نیز نیستم.
«ترانه های نگاه» مجموعه ای است که در گردآوری آن سعی داشتم تنها ترانه هایی که زاییدۀ این عنوان بودند را انتخاب نمایم. به همین دلیل، تمام آنها در بازه ای از یک فرایند حسی مشترک قرار دارند، که از تولد تا فرسودگی یک احساس را بیان می کنند.

کلمات کلیدی: مجموعه شعر فارسی، شعر عاشقانه، دانلود شعر اجتماعی، ترانه عاشقانه، ترانه سرایی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.