دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب خیام و ترانه ها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب خیام و ترانه ها

عمر خیام در سال 1048 میلادی در نیشابور به دنیا آمد. یکی از بزرگ‌ترین دانش‌مندان جامع‌الاطراف این سرزمین است. در این کتاب پرتو مختصری به مقامات این کوه سر به فلک کشیده در زمینه‌های ریاضیات – نجوم – موسیقی و فلسفه تابانده سپس به رباعیات شاعر بزرگ پرداخته است.
یکی از مهم‌ترین کارهای صادق هدایت، تحقیق "ترانه‌های خیام" است که او در جوانی آغاز کرد. هدایت از مراجع مهمی بهره می‌گیرد که در کتاب حاضر مورد اشاره قرار گرفته‌اند.
خوانده نشدن "عمر خیام" ظلم بزرگی در حق خواننده است همان گونه که نخواندن بزرگانی چون "سقرات" و دیگران

این کتاب در سوئد با نام "زار بر سر سبزه" به چاپ رسید - کتاب در حال حاضر (مانند اغلب کارهای این نویسنده) نایاب است.

کلمات کلیدی: ریاضیدان ایرانی، درباره خیام، شرح حال خیام، رباعیات خیام، حکیم عمر خیام، شناخت خیام، اشعار خیام، ترانه های خیام، شعر شناسی، زندگینامه عمر خیام،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.