دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سلام ماری (سفرنامه لهستان)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سلام ماری (سفرنامه لهستان)

 تفاوت فاحش بین اروپای شرقی و اروپای غربی را در این سفر حس کردم. لهستان اولین کشوری است که من از بلوک فروپاشیده شرق دیدم و این سفر یکی از سخت ترین سفرهایم بود. خشکی سیستم کمونیستی در صورت مردمان و نوع برخوردشان هنوز قابل مشاهده است و می توانم بگویم لهستان تنها کشوری است که دلم نمی خواد آن را دوباره ببینم. این تنها یک روی دیگر سکه است.

‪ روی دیگر سکه رنجی است که مردمان لهستان در طول قرنها متحمل شده اند و این رفتار خشک و سرد بازتابی از ان است. مردمان کشوری که همیشه سرزمینشان طعمه دست اندازی همسایگانش بوده است ، چگونه می توانند به خارجیها روی خوش نشان بدهند ! بیشترین امار ویرانی و کشته های انسانی در جنگ جهانی دوم مربوط به لهستان است. در موزه تاریخ ورشو، فیلمی دیدم که مجموعه عکسهای ورشو در زمان جنگ جهانی دوم به ترتیب تاریخ بود. به پرده سینمای کوچک موزه زل زده بودم و بی اختیار اشکهایم می ریخت، درنده خویی بشر را عریان به چشم خودم دیدم

در سفر به لهستان دو شهر بزرگ این کشور را دیدم. کراکو (پایتخت قدیمی و پیشین آن) و  ورشو (پایتخت فعلی اش). «سلام ماری» را که به یاد ماری کوری نوشتم گزارشم از این سفر است.

کلمات کلیدی: کشور لهستان، سفر به لهستان، سفرنامه، جهان گردی، شهر کراکو، موزه های لهستان، شهر ورشو، زادگاه ماری کوری،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.