دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تاریخ ایران زمین

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تاریخ ایران زمین

کتاب تاریخ ایران زمین نوشتۀ امیرحسین خنجی، به بازخوانی تاریخ ایران می‌پردازد. کشورمان ایران دارای تاریخ کهن و زبان‌زدی است؛ بطوریکه هر ایرانی با دانستن تاریخ کهن کشورش به ایرانی بودن خود افتخار خواهد کرد.

پیشینهٔ تاریخی تمدن در ایران به تمدن‌هایی در ایلام، شهر سوخته، جیرفت و ... می‌رسد، ولی شروع تاریخ سیاسی ایرانیان از آغاز حکومت پادشاهی ایران در زمان ماد است. در کتاب حاضر تاریخ ایران به شش بخش تقسیم شده که به ترتیب عبارتند از: بخش اول: پیدایش ایران، بخش دوم: شاهنشاهی هخامنشی، بخش سوم: هلنی‌ها در ایران، بخش چهارم: شاهنشاهی پارتیان، بخش پنجم: نقش تمدن ایران باستان در خاورمیانه و بخش ششم: شاهنشاهی ساسانی.

در  بخشی از کتاب تاریخ ایران زمین می‌خوانیم:

اسخیلیوس نویسنده‌ئی بود که می‌کوشید با داستان‌های حماسی روحیۀ عظمت‌طلبی را در یونانیان پدید آورد. او در نوشته‌هایش به یونانیان تلقین می‌کرد که قومی نیرومند و مقاوم و بردبار استند و در برابر ایران امتیازاتی دارند که به آنان حق می‌دهد از استقلال سیاسی برخوردار باشند و هویت خاص خود را حفظ کنند. یکی از آثار او در این زمینه نمایش‌نامۀ «پارسیان» بود که افسانۀ شکست خشیارشا در لشکرکشی به یونان و پیروزی یونانیان بر ایرانیان را به گونۀ دل‌انگیزی بیان می‌کرد و روحیۀ خود بزرگ‌بینی را در یونانیان می‌پرورد.

کلمات کلیدی: تاریخ پارتیان، تمدن ایران باستان، شاهنشاهی ساسانی، تاریخ ساسانی، نقش تمدن ایران باستان در خاورمیانه، دانلود کتاب تاریخ ایران pdf، تاریخ ایران، تاریخ پیدایش ایران، شاهنشاهی هخامنشی، تاریخ شاهنشاهی هخامنشی، هلنی ها در ایران، شاهنشاهی پارتیان، pdf تاریخ ایران،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.