دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سازهای اصیل ایرانی

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سازهای اصیل ایرانی

کتاب سازهای اصیل ایرانی به قلم مهدی مرادی انواع ساز ایرانی را به صورت کامل همراه با تاریخچه پیدایش آن‌ها معرفی و شرح می‌دهد.

در بخشی از کتاب سازهای اصیل ایرانی می‌خوانیم:

قانون سازی است که در ظاهر شبیه به سنتور است با این تفاوت که سنتور شبیه به یک ذوزنقه است و چهار ضلع دارد ولیکن قانون شبیه به مثلث است و سه ضله (گوشه) دارد. این ساز متعلق به خانواده سیتار است. این ساز نیز مانند سنتور دارای یک جعبه چوبی است. یکی دیگر از تفاوت‌هایی که ساز قانون با سنتور دارد در این است که سنتور با ضربات مضراب تولید صدا می‌کند ولی قانون به وسیله انگشت سبابه نواخته می‌شود.

این ساز یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین سازهایی است که در موسیقی سنتی ایران وجود دارد و بیانگر گوشه‌هایی از موسیقی ایران است اما مدت طولانی بود که در سرزمین ما ناشناخته مانده بود ولیکن بیش از نیم قرن پیش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. برخی بر این عقیده هستند که مخترع این ساز افلاطون بوده است. قانون سازی است که معمولا به‌صورت تکنواز نواخته می‌شود ولی هرگاه که با ارکستر همراه می‌شود در ردیف اول نوازندگان قرار می‌گیرد.

کلمات کلیدی: ساز شناسی، سازهای ایرانی، انواع ساز ایرانی، دانلود کتاب موسیقی، دانلود کتاب ساز شناسی، دانلود کتاب شناخت ساز، شناخت سازهای ایرانی، سازهای اصیل ایرانی، ساز ایرانی، آلات موسیقی ایرانی، معرفی انواع تار، عکس سازهای ایرانی، انواع سازهای ایرانی، نام سازهای ایرانی، انواع سازهای ایرانی با عکس، تار، سه تار، کمانچه، تنبک، نی لبک، سنتور،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.