معرفی و دانلود کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم

عکس جلد کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم
قیمت:
۵۴۶۰۰ 38220 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم

کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم نوشته لئا ویازمسکی، داستانی جذاب و فوق‌العاده از عشق میان دختری جوان و پیرمردی هشتاد ساله است. این اثر در سال 2017 موفق به دریافت جایزه منتخب خوانندگان فرانسه شد.

رمان دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم (Le vieux qui dejeunait seul) با استقبال بسیار خوب خوانندگان و منتقدان و همچنین رسانه‌ها مواجه شد. نشریه بابیلو درباره این اثر می‌نویسد: «این کتاب زیبا و متأثر کننده است. با شخصیت‌هایی ماندگار در ذهن، که تنها ایرادش، کوتاه بودن آن است!»

خلاصه‌ای از داستان دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم:

کلارا خدمتکار 27 ساله در زندگی‌اش زخم‌های پنهان بسیاری دارد و با خلأ و بحران عاطفی دست به گریبان است. مادرش زمانی که او خیلی جوان بود به آشفتگی روانی دچار و بستری شد. کلارا و پدرش ناچار بودند خودشان زندگی‌شان را اداره کنند و این موضوع باعث کابوس و هراسی دائمی در او شده بود. او همیشه دوست داشت مادربزرگ و پدربزرگی داشته باشد.

کلارا که بسیار تنهاست، عاشق یکی از مشتری‌های پیر رستوران می‌شود که روزهای دوشنبه به آن جا می‌آید و یک غذای مخصوص سفارش می‌دهد، اما چیز زیادی از او نمی‌داند. اولین برخوردش با آنری، حس‌های متفاوت و نویی را در او به وجود می‌آورد. با خود فکر می‌کند این پیرمرد هشتاد ساله هم تنهاست و در همان نگاه نخست، مهر او را به دل می‌گیرد.

کلارای جوان روزها و شب‌ها را با تصور پیرمرد در خیالش می‌گذراند، شادی‌ها و ترس‌هایش را در کنار او تصور می‌کند، شهامتش را در بیان مشکلات زندگی‌اش می‌سنجد و در دل آرزو می‌کند تا موفق شود به او نزدیک شود. پیشخدمت مهربان در نهایت به آرزوی خود دست می‌یابد و با پیرمرد دیدار می‌کند. دیداری که خیلی چیزها را تغییر می‌دهد.لئا ویازمسکی (Lea Wiazemsky) که علاوه بر نویسندگی بازیگر سینما نیز هست، در کتابش داستان زیبایی را روایت می‌کند که شاید نتوان آن را کاملاً عاشقانه دانست اما پر از لحظه‌های خاص و درخشانی است که برای مدت‌ها در ذهن شما به یادگار می‌ماند.

در بخشی از کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم می‌شنویم:

چه احمقانه! دست‌بوسی... من دست‌بوسش شدم! معمولاً وقتی دختری را تا دمِ در خانه‌اش همراهی می‌کنم، مخصوصاً اگر از او خوشم بیاید، رویش را می‌بوسم، یا بالا می‌روم و نوشیدنی دیگری با او می‌نوشم. این بازیِ همیشگی من است. اما امشب دلم نمی‌خواست بازی کنم. با آنکه زیاد نوشیده بودم و حال طبیعی نداشتم، به خودم اطمینان داشتم. یعنی چه اتفاقی افتاده بود؟ دیگر خودم را نمی‌شناختم. تقریباً ترس برم داشته بود. تمام اصولم را نادیده گرفته بودم. احساس می‌کردم مرد جدیدی هستم که برای بار دوم متولد شده.

کنارش که راه می‌رفتم، خوشبخت بودم. لحن صدایش، بدن و نگاهش که گویاتر از کلماتی بود که به ندرت ادا می‌کرد مرا تحت تأثیر قرار می‌داد به نظرم دیروز خوشگل بود اما امشب به لعبت زیبارویی می‌مانست. وزشِ گاه و بیگاهِ باد که موهایش را روی گونه‌ام می‌ریخت، نوازشی بود که قلبم را از شوق آکنده می‌کرد. ماه‌ها بود که به او فکر می‌کردم. دلم می‌خواست تصاحبش کنم، اما امشب فهمیدم چیز دیگری می‌خواهم. چیزی بیشتر ... چیزی بزرگتر... وجودش شوقی بی‌انتها در من برانگیخته بود و می‌ترسیدم آنقدر که باید، بزرگ نباشم. احساس می‌کردم برایش زیادی کم‌سن‌وسال و جوانم. نگاهم که می‌کرد، دستپاچه می‌شدم، گویی پسرک احمق و بیچاره‌ای بیشتر نیستم اما به حرف‌هایم که گوش می‌داد، احساس می‌کردم قهرمانی بزرگم. در نگاهش هم مهم می‌شدم و هم ناچیز و کوچک. می‌ترسیدم حرف نابجایی بزنم و به ناگاه او را از دست بدهم.

بعد از شیفت کاریِ شب، در یکی از پاتوق‌های همیشگی‌مان به دوستانم ملحق شدم تا مثل همیشه با اذیت کردن دخترها خوش بگذرانیم. امشب اما هیچ دختری به نظرم زیبا نرسید. برای نخستین بار آن‌ها را همان طوری که بودند، دیدم: با آرایش زیاد و جلف، که مصرف الکل و تور کردن کسی را راهی برای آرام کردن روح سرکششان می‌دیدند. خشمگین شده بودم و می‌فهمیدم که هیچ یک از این دخترها نمی‌توانند کلارا را از ذهن من بیرون کنند. از بار که بیرون آمدم، لبریز از اطمینانی بودم که کم‌کم جای خود را به احساس خوشبختی بزرگی می‌داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
یک
17 دقیقه
دو
22 دقیقه
سه
20 دقیقه
چهار
20 دقیقه
پنج
21 دقیقه
شش
18 دقیقه
هفت
18 دقیقه
هشت
22 دقیقه
نه
20 دقیقه
ده
19 دقیقه
یازده
20 دقیقه
دوازده
20 دقیقه
سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم
نویسنده
مترجمصدف محسنی
راویرضا عمرانی، راضیه هاشمی، بهادر ابراهیمی، میلاد تمدن
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۴۶۰۰ 38220 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم

Shin Obi
۱۳۹۹/۹/۱۰
صدای راویان خوب بود اما در مورد خود کتاب بنظرم افراد علاقه مند به ادبیات رمانتیک فرانسه بیشتر بپسندند. کتاب داستان آشنایی زنی جوان با پیرمردی هست که در ادامه اون رو به گذشته و جنگ جهانی دوم و صد البته ظلمی که به یهودیا شده، هست. که در سالهای گذشته مشابهش زیاد بوده حداقل برای من فیلم باز مثل the یا longest ride facing window که البته هر دوتاشون خیلی سرتر از این داستانه. البته نظر من تحت تاثیر علاقه نداشته‌ام به ادبیات عاشقانه فرانسه هست.
atefeh cheraqali
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
بسیار کتاب لذت بخشی بود، متاسفانه بخاطر حس همزاد پنداری بالایی ک دارم تمام بخش مرگ کلمان رو گریه کردم و درد کلارا رو کاملا درک کردم دقیقا برگشتم ب شب مرگ مادرم، همونقدر دردناک بود، واقعا کتاب احساس برانگیزی بود، خیلی عالی و نمیدونم آقایی ک گوینده شخصیت کلمان هست پیر هستن یا جوان، ولی صداشون واقعا دلنشین بود، از لحظه لحظه شنیدن صداشون لذت بردم
شهبا شریفی
۱۴۰۱/۵/۲۳
«وقتی مخاطبم اوست، احتیاجی به توضیح اضافه و تجزیه و تحلیل کردن نیست. با او همه‌چیز ساده است. هرکدام از کلماتش در جایی درست قرار می‌گیرند و باعث می‌شوند در دلم امید نورسته‌ای سر برآورد»
این بخش کتاب برای من خیلی زیبا بود.
به‌طور کلی داستان خیلی عمیق نیست ولی راوی‌ها دوصدچندان جذابش کردن.
سیده نجوی
۱۴۰۲/۳/۲۳
چقدر متن و جملات زیبا و احساسی داشت،،، چقدر انرژی مثبتی داشت،،، انتظار رو زیبا توصیف کرده بود.. چقدر دلم میخواد نویسنده‌های نسل جدید ایرانی هم بتونن اینقدر زیبا بنویسن که در طول رمان از مطالعه‌ی کتاب لذت ببریم
sharare samimi
۱۴۰۱/۳/۷
گوینده‌ها فوق العاده بودن ولی داستان خسته کننده بود و حس کنجکاوی رو تحریک نمیکرد. فقط به این خاطر تا آخر گوش دادم چون هیچ کتابی رو نیمه کاره رها نمیکنم. و در کل گوش دادن این کتاب رو توصیه نمیکنم
Sedigheh Madadi
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب دلنشی هست، اهمیت روابط اجتماعی ما اینکه هر روز به آدم‌های اطرافمون دقت کنیم اونها رو ببینیم و ارتباط برقرار کنیم، تا لذت بیشتری از زندگی ببریم و بیشتر یاد بگیریم
Samira Mokhtarani
۱۴۰۱/۵/۲۹
یکی از متفاوت‌ترین و قشنگترین کتابهایی بود که خوندم و به نظرم هرکسی باید این کتاب به ظاهر ساده و دوست داشتنی رو یکبار بخونه، من شخصاً بسیار لذت بردم
Rahil najafi
۱۴۰۰/۴/۶
چقدر زیبا
واقعا به دلم نشست
عشقی فراتر از حد تصور بین یک دختر و پیر مرد به عنوان پدر بزرک و نوه
چقدر زیبا به تصویر کشیده شده بود
الهه نیک
۱۴۰۱/۸/۲۸
کتاب رمانتیکی که تونست اشک من رو حسابی در بیاره.. برای کسانی که به داستان‌های عاشقانه علاقه مند هستند عالیه
zahra ashrafpouri
۱۴۰۱/۲/۱۷
کتاب خوبی است اما داستان پر و پیمانی نداشت. میشد خیلی بهتر از این نگاشته شود. بعضی جاها حوصله شنونده سر میره
حمید رضا طاهری مقدم
۱۴۰۰/۵/۴
به اون دسته از آدمهایی که مشتاق داستانهای عشقی هستن این کتابو پیشنهاد میکنم... فوق‌العاده جذاب و شنیدنی
ehsan amin
۱۳۹۹/۱۲/۱
اینکه از دیدِ انسانهایِ مختلف به یک رابطه‌ی خاص نگاه میکند کتاب جالبیست و ۱۰۰درصد گویندگی دوستانمان بی تاثیر نبود🌺
آرزو کیانفر
۱۳۹۹/۱۰/۱۰
بسیاااااااار عالی بودد، لذت بردم
صداها بی نظیر بودد
حس شگرفی در من زنده کرد
ممنون از همه شما
سیدجمال جمالی
۱۳۹۹/۹/۷
سپاس از کتاب زیبای شما
در حال و هوای زمستان و یه استکان چای داغ و یه داستان شنیدنی خیلی حال میده
Masoumeh Yaghoubi
۱۳۹۹/۸/۶
سلام کتاب بسیار جذاب و عاطفی است صدای راویان خوب بود توصیه میکنم دیگران هم بخوانند
مشاهده همه نظرات 61

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم

برای دریافت کتاب صوتی دوشنبه‌هایی که تو را می‌دیدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.