معرفی و دانلود کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

عکس جلد کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار
قیمت:
۵۰۰۰۰ 35000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار نوشته ‌نایجل راجرز و مل تامپسون، به روایت و بررسی زندگی هشت فیلسوف مشهور جهان می‌پردازد.

فیلسوفان بد کردار (Philosophers Behaving Badly) داستان زندگی خصوصی و اجتماعی 8 فلیسوف برجسته و درخشان جهان مانند ژان ژاک روسو، آرتور شوپنهاور، فردریش نیچه، برتراند راسل، لودویگ ویتگنشتاین، مارتین هایدگر، ژان پل سارتر و میشل فوکو را به تصویر می‌کشد.

این کتاب صوتی نگاه جامع و کاملی به فلسفه و فیلسوف می‌اندازد و با جستجو در زندگی خصوصی و اجتماعی این 8 فیلسوف مشهور نشان می‌دهد که آنچه فیلسوفان به عنوان چهارچوب‌های ذهنی و نظری ارائه می‌کنند تا حدود زیادی ریشه در پیچیدگی‌های روانی و شخصیتی آن‌ها دارد. به همین جهت استدلال نایجل راجرز (Nigel Rodgers) و مل تامپسون (Mel Thompson) این است که نگاه ذات‌گریانه به فلسفه و جدا کردن اثر از پدیدآورنده کاری گمراه کننده است. این دو نویسنده با برجسته‌سازی تناقض‌های موجود در رفتار و گفتار فیلسوفان، موافقان و مخالفان بسیاری را نسبت به آن اندیشه برمی‌انگیزاند.

کتاب حاضر، اثری است که در ایران طرفداران و مخالفانی زیادی دارد. طرفداران این اثر آن را به عنوان دری به سوی روشن کردن بخش تاریکی از فلسفه که فیلسوفان و فلسفه‌خوانان تمایلی به گفتن آن‌ها ندارند، می‌دانند. مخالفان آن، این کتاب را توهین به فلسفه و فیلسوفان دانسته‌اند و حتی عده‌ای صحبت از ممنوعیت خواندن آن می‌کنند!

نایجل راجرز، فارغ‌التحصیل رشته تاریخ و هنر از دانشگاه کمبریج است. او قسمتی از وقت خود را روی فعالیت‌های زیست محیطی و حمایت از طبیعت بنیان نهاده‌ است و بنیانگذار جنبش پایپ داون می‌باشد.

مل تامپسون، نویسنده بریتانیایی و استاد دانشگاه در حوزه فلسفه و اخلاق است. او رئیس سابق و عضو فعلی گروه نویسندگان آموزشی در انجمن نویسندگان لندن می‌باشد. پژوهش‌ها و نوشته‌های وی نخست در زمینه‌ی اخلاق، فلسفه، فلسفه‌ی سیاست و فلسفه‌ی مذهب است.

در قسمتی از کتاب صوتی فیلسوفان بد کردار می‌شنویم:

این‌ها باعث شد نیچه بعدها مسیحیت را یک رسوایی شخصی بداند و آن را رد کند. هنگامی که بیست و یک سال داشت به مطالعه جهان غیرمسیحی رومی، یونانی پرداخت و این کار باعث شد که ایمانش به مسیحیت را به طور کامل از دست دهد. در همان سال 1856، او کتاب شوپنهاور به نام جهان به مثابه اراده و بازنمایی را کشف کرد و فورا بدبینی جهان شناختی او را پذیرفت، مدت کوتاهی بعد از آن بعد از شنیدن موسیقی واگنر باز هم بیشتر تحت تأثیر قرار گرفت و نوشت «من نمی‌توانم با این آهنگ آرام بنشینم. هر رنگی در بدنم و هر عصبی در وجودم با شنیدن این آهنگ‌ها به لرزه در می‌آید». او در سال 1868 با واگنر دیدار کرد و فورا این آهنگ ساز را قهرمان خود خواند. این دو برای مدتی الهام بخش نبوغ یکدیگر شدند. نیچه تبدیل به بزرگ‌ترین تبلیغات چی واگنر شد و کتاب تولد تراژدی او که در سال 1872 منتشر شد مدیحه‌ای برای اپرای واگنری بود. اما بعد از اینکه نیچه احساس کرد این آهنگ ساز خود را به پادشاهی آلمان فروخته است، وحشیانه‌ترین نقدها را نثار او کرد. از سرتاپای اولین کتاب او که در آن نوشته بود این آهنگساز تجسم همه محاسنی است که ایک انسان آرزوی داشتنش را دارد، شیدایی نسبت به واگنر می‌بارد.

برعکس، او در کتاب چنین گفت زرتشت با خشم می‌گوید و از بین همه انواع روش‌های نوشتن، آن نوشته‌هایی را دوست دارم که با خون نوشته شده باشند. بخش زیادی از خشم این کتاب نتیجه جواب رد عشق بزرگ او لو سالومه بود. هرچند او در یک جمله بسیار معروف گفت هنگامی که به نزد زنان می‌روی تازیانه را فراموش نکن، می‌توان گفت که در قیاس با استادان مرد دانشگاه‌های قرن نوزدهمی، آدم حساسی نسبت به زنان به شمار می‌آمد. البته کسی در سال 1882 نشان می‌دهد که در واقع این لو سالومه بود که تازیانه را در بالای سر او تکان می‌داد. در همان سال نو سالومه با جواب ردی که به نیچه داد، او را به قعر ناامیدی افکند. او تلاش کرد با سرزندگی‌ای که در کتاب چنین گفت زرتشت وجود دارد، خود را جمع و جور کند. شعار او این بود: آنچه مرا نکشد، نیرومندترم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
یک: ژان ژاک روسو - بخش اول
25 دقیقه
ژان ژاک روسو - بخش دوم
28 دقیقه
ژان ژاک روسو - بخش سوم
29 دقیقه
دو: آرتور شوپنهاور - بخش اول
36 دقیقه
آرتور شوپنهاور - بخش دوم
27 دقیقه
سه: فردریش نیچه - بخش اول
30 دقیقه
فردریش نیچه - بخش دوم
35 دقیقه
فردریش نیچه - بخش سوم
27 دقیقه
چهار: برتراند راسل - بخش اول
32 دقیقه
برتراند راسل - بخش دوم
16 دقیقه
برتراند راسل - بخش سوم
22 دقیقه
برتراند راسل - بخش چهارم
32 دقیقه
پنج: لودویگ ویتگنشتاین - بخش اول
37 دقیقه
لودویگ ویتگنشتاین - بخش دوم
34 دقیقه
شش: مارتین هایدگر - بخش اول
40 دقیقه
مارتین هایدگر - بخش دوم
31 دقیقه
هفت: ژان پل سارتر - بخش اول
35 دقیقه
ژان پل سارتر - بخش دوم
27 دقیقه
هشت: میشل فوکو - بخش اول
34 دقیقه
میشل فوکو - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فیلسوفان بدکردار
نویسنده،
مترجماحسان شاه قاسمی
راویحافظ کاظم زاده
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۵۰۰۰۰ 35000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

Mini Fam
۱۴۰۲/۳/۱۹
کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار، واقعا کتاب مفید و ارزشمندی است. این کتاب جدا از اطلاعات جالب و خوبی که از زندگی فیلسوفان معاصر به ما میدهد، به ما یاد میدهد که هیچ کس (حتی فلاسفه) کامل نیست، اما این به این معنا نیست که توانایی کمک رو به انسان‌ها نداشته باشیم. البته مطلب دیگری که کتاب سعی دارد به ما این بگوید هست که ما باید به این حقیقت پی ببریم که فیلسوفان باهوش و تاثیر گذاری که امروزه همه ما میشناسیم، کامل و بی نقص نیستند و حتی اشتباهاتی کردند که ما باورمان نمیشود. ما با این کتاب میتونیم به این واقعیت برسیم که هرقدر هم فلاسفه مشکلاتی در زندگی شخصیشون داشتن، ولی به پیشرفت فلسفه کمک‌های بسیاری کردند. این کتاب برای کسانی که به فلسفه و همینطور زندگی فلاسفه علاقه مند هستند، مناسب هست.
آریا جمشیدی
۱۳۹۸/۴/۳۰
کتاب به ما میگه چیزی که شما از یک فلسفه باید یاد بگیری یک چیزه و زندگی خصوصی و افکار یک فیلسوف یک چیز دیگه. حتی در چیزی که فلسفه نام داره لازم نیست همه چی رو قبول کنید. در حالی که فسلفه میتونه آگاه کنه همچنین میتونه گمراه کنه. دکارت میگه بزرگترین روح‌ها توانایی بزرگترین جرم‌ها رو دارند و در عین حال بزرگترین خوبی‌ها رو.
Maedre
۱۳۹۹/۱/۲
کتاب رو دوبار مطالعه کردم تا بتونم با بازترین دید دربارش صحبت کنم. اثری بسیار عالی هست و به علاقمندان فلسفه اون رو پیشنهاد میدم. البته طبق معمول این دسته کتاب‌ها، گاهی به شبهات دامن زده میشه و گاهی هم جبهه گیری‌هایی انجام میشه؛ اما درآخر این شما هستید که برداشت آخر رو میکنید. هیچکدوم از این فلاسفه، حتی محبوب‌ترین‌ها از نظر نویسنده، از زیر تیغ انتقادی وی راه گریزی نمی‌یابند. درباره ترجمه و گویندگی هم، مشکل جدی وجود نداره. فکر می‌کنم در قسمتی از کتاب خطی جا افتاد. اما آقای کاظم زاده صدای رسا، و لحن خوبی دارند.
Daryush Parsa
۱۳۹۸/۵/۲۷
شما هرگز نمی‌تونید وسعت فکر فیلسوفان نامداری ک در این اثر ازشون یاد شده رو به درستی فهم کنید. پس مشخصا نمی‌تونید علت‌ها و ریشه اعمالشون رو فهم کنید. در کنار این، هر دانشی یک هزینه و بهایی داره! ک حرکت در اون مسیرها می‌تونه از نظر برخی خوب و بد تعریف بشه. اما این اصلا مهم نیست ک قضاوت من و شما چیست! مهم ماه عسل یک سفره ک معناش تجربیات مفیده. منظور عرضم این هست که در نهایت کار خطایی هست ک درباره‌ی چگونه زیستن در زندگی شخصی این بزرگان اونم به شکل قضاوتی منفی کنجکاو باشید. چرا؟ چون نمی‌تونید درکشون کنید، پس قضاوتتون هرگز صحیح نیست.
ف ه
۱۳۹۸/۵/۹
کتاب خیلی خوبیه؛ به تصور اکثر مردم، زندگی شخصی کسانی که خوب فکر میکنند یا سخنان زیبا میگن باید سرشار از نیکی و درستی باشه اما این کتاب اون روی سکه متفکران رو به مخاطب نشون میده و من حین شنیدن این کتاب گاهی حیرت میکردم از چیزهایی که در مورد فیلسوفای محبوبم میشنیدم...
لادن اعلایی
۱۴۰۲/۳/۸
این کتاب برای کسانی که دوست دارند شرح زندگی و تفکر فیلسوف‌های مختلف رو بدانند و آشنا بشن با بیانی ساده و در عین حال بسیار زیبا در این کتاب توضیح داده شده از آرتور شوپنهاور گرفته تا نیچه و کانت کانت و هگل و بقیه فیلسوف‌ها به صورت روایتی بسیار زیبا شرح داده شده و تا حدودی به زندگانی و نوع زندگی آن‌ها پرداخته به طوری که در ذهن خواننده می‌ماند بنده برای کسی که به فلسفه علاقه مند است این کتاب صوتی را به عنوان یک کتاب مفید در کتابخانه معرفی می‌کنم و قطعاً از خریدن آن پشیمان نمی‌شوید
امید میلانی فرد
۱۳۹۸/۷/۱۱
به اعتراف خود نویسندگان زیادی دیدگاه منفی در مورد فیلسوفهای معرفی شده ارائه کرده بود و در برخی موارد شایعات در مورد آن‌ها را هم بدیهی فرض کرده و بر همان اساس تفسیرهایی ارائه کرده بود. اگر کسی حداقل یکی دو کتاب از این فیلسوفها نخوانده باشد و این کتاب را که مثل مجلات زرد به زندگی شخصی آن‌ها پرداخته و بخواند، احتمال زیاد دارد در خواندن آثار آن‌ها دچار سوگیری ذهنی شود نتواند "انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال" را اجرا کند. البته نمیتوان نکته مثبت کتاب را در بت شکنی افراد در نظر نگرفت.
منیره عامل خبازان
۱۳۹۸/۵/۲۹
با سلام. امروز عید غدیر است. داشتم فکر میکردم ما شیعیان وقتی مکتب علی، خط و ربط علی و تفکر علی را نشناختیم بناچار به سمت فلسفه غرب و مطالعه تفکر فیلسوفان غربی میرویم.‌ای کاش کمی وقت هم برای مطالعه و فهمیدن نهج البلاغه میگذاشتیم. اول تلنگر به شخص خودم میزنم سپس به دیگران. ببینید اینست زندگی فیلسوفان بزرگ دنیا. آیا شما میپسندی با همچین شخصی زندگی کنید که بویی از اخلاق نبرده؟جواب منفی است. پس پشیزی ارزش ندارد که انسان وقت خود را هدر بدهد نظرات این حضرات را بخواند. وقتی ما منبع به آن عظیمی داریم چرا نیچه چرا راسل چرا آن دیگری... وقتی خورشید هست چرا شمع؟؟؟؟؟
سید حجت موسوی
۱۳۹۸/۵/۲۸
آیا اعمال ما بهترین نماینده افکار ما نیست؟
کتاب خوبی بود. هنوز هم گویی گروهی دوست دارند از فیلسوفان قدیس درست کنند در حالی که بدرستی در این کتاب گفته شد شاعر یا بازیگر یا هر هنرمندی می‌تواند اعمال غیر اخلاقی انجام دهد و باز هم هنرمند باقی بماند پس فیلسوف هم می‌تواند هر اعمال غیر اخلاقی انجام دهند
اما باز هم فیلسوف باقی بمانند، پس فیلسوفی مثل یک هنر است. اما قدیس بودن هنر نیست، زیرا با هر عمل منافی از بین می‌رود. آیا اعمال ما بهترین نماینده افکار واقعی ما نیست
جمشید جمشیدی
۱۳۹۸/۸/۳
باید چندین بار کتاب رو مطالعه کرد...
باید فهمید که انسان هر چقدر هم منطقی و اصولی فکر کنه ممکنه در رفتارهای شخصی بر مبنای احساسات عمل کنه
نه بر مبنای فلسفه
و نه بر بر مبنای منطق
و این نقطه ضعف بزرگی برای انسانیت هست
باید چندین بار کتاب رو خواند و فهمید که بزرگی در گفتار لزومی بر بزرگی در کردار رو
نیست...
باید اشتباهات بزرگان دید تا اشتباهات عامه مردم و اشتباهات خودمان رو راحت تر ببخشیم...
و باید فراموش نکنیم که نقد بر گفتار از نقد بر رفتار جداست...
فروغ یوسفی
۱۳۹۸/۷/۳۰
کتاب مفیدی است برای اونهایی که عادت دارند بزرگان رو بت خودشون کنند. کتاب فیلسوفان بدکردار، هم فرهنگ غرب را برای خواننده عیان تر می‌کند هم برای خیلی از ماها آموزنده و عبرت آموز است. به هر حال این کتاب تاکیدی است بر همان نظریه کهن فلسفی: ذات انسان با خطا و اشتباه آمیخته شده حتا اگر این انسان خودش نظریه پرداز و متفکری بزرگ باشد...
علیرضا خلیلی
۱۳۹۹/۸/۲
ماشا الله که همشون همه خط‌ها و خلاف‌های دنیا رو کردن😂خاک بر سر من که یه زمانی مرید اینجور آدم‌ها بودم.... یکیشون که مدام دم از انسانیت و آزادگی میزد آخر سر هم کلی زن رو بد بدبخت کرد و بچه هاش رو فرستاد یتیم خونه تا بمیرن
اونیکی که به عروس خودش هم رحم نکرد
یکی دیگشون که دیگه مونده بود به در و دیوار تجاوز کنه😂
فرزانه قنبری
۱۳۹۸/۶/۳۰
کتاب جالبی بود! فلاسفه و نظریه پردازان بزرگی که تا کنون از نظریه‌ها و تفکراتشون بهره بردیم چه زندگی آشفته و چه ذهنیت نا آرامی داشتند! شاید اصل جبران کارل گوستاو یونگ در وجود آنان نهادینه شده و در مقابل آن همه آشفتگی و ناآرامی و بی‌قانونی به همچین نتایج بزرگی رسیده اند! یعنی جبران آن آشفتگی و ناآرامی ذهنی نظریه قابل قبول علمی شده!
saman gh
۱۳۹۸/۵/۲۷
شاید به براستی میدانیم که این بزرگان افکار فراتر از خود داشتند اما این نکته باید قبول کرد که سرچشمه جریان ساز افکار دورنی هستی. فلسفه غرب نمونه از سوالهای فوق العاده خوب است که جوابی صحیح را یافت میکنند نه درست. پس نمی‌توان جنون تفکر این بزرگان بی‌تاثیر در شکل گیری مکتب‌های شکست خورد تا به کنون ندانست. پس خوب بود مهم نیست تشخیص اهم و اهم تر می‌باشد.
مهتاب نوعدوست
۱۳۹۹/۱۲/۲۸
این کتاب رو با معرفی مترجم که استاد من هستن خوندم و واقعا برام جذاب بود. صدا و لحن مناسب گوینده هم این کشانندگی رو چندبرابر کرده. تنها ایرادی که به فایل صوتی مربوط میشه نیمه کاره موندن چند جمله‌ی کتابه. اما بابت خود کتاب، باتوجه به اطلاعات جنجالی، بسیار کنجکاوم که صحت منابع خودش رو مورد بررسی قرار بدم.
مشاهده همه نظرات 55

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار

برای دریافت کتاب صوتی فیلسوفان بدکردار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.