معرفی و دانلود کتاب لمس بشر

عکس جلد کتاب لمس بشر
قیمت:
22000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لمس بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لمس بشر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لمس بشر

کتاب لمس بشر نوشتۀ میچ آلبوم، داستانی تخیلی و در عین حال ناخوشایند را از روند زندگی در یک شهر کوچک در میانۀ بیماری همه‌گیر کووید 19 (کرونا) به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب لمس بشر (Human touch):

این کتاب بیانگر داستانی است که در زمان حال روایت و در یکی از نشریات آمریکا به صورت هفتگی منتشر می‌شود. این رمان به شما کمک می‌کند تا در این روزهای سخت که با ویروس کرونا همراه است، امید، شادابی و سرزندگی خودتان را از دست ندهید.

همان طور که ویروس کووید 19 در آمریکا ریشه می‌دواند، در گوشه‌ای از یک خیابان، چهار خانواده که همسایه هستند، به جدال با هم و جدایی از یکدیگر می‌پردازند. آن‌ها در اجتماع روز شنبه که طبق رسوم برگزار می‌شود، از یکدیگر فاصله می‌گیرند و نسبت به هم بی‌اعتماد هستند. اکنون دیگر اهمیت مراقبت و محافظت از خود بیشتر از مهربانی کردن با دیگران است.

در این بین به نظر می‌رسد تنها پسر هشت ساله‌ای به نام موسی نسبت به آنچه در اطرافش روی می‌دهد در امان است و همچنان به راحتی به بازی و خنده ادامه می‌دهد.

زمانی که مردم محله یکی‌یکی بیمار می‌شوند و تنها در خانه به استراحت می‌پردازند و دوران نقاهت را سپری می‌کنند، او مخفیانه به دیدارشان می‌رود و با اشتیاق آنان را در آغوش می‌گیرد. تا اینکه یک روز مادرش رازی را دربارۀ او فاش می‌کند، اینکه خون موسی از وی در برابر تمامی بیماری‌ها محافظت می‌کند! پس از آشکار شدن این راز پسرک به سرعت از همه سو تحت توجهات خوب و بد قرار می‌گیرد و در نهایت روزی ناپدید می‌شود و... .

با میچ آلبوم بیشتر آشنا شویم:

میچ آلبوم (Mitch Albom) روزنامه‌نگار، نمایش‌نامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، نویسنده، مجری رادیو و تلویزیون و نوازنده در 23 می سال 1958 در نیوجرسی آمریکا زاده شد. عمده شهرت او به دلیل داستان‌های الهام‌بخش و مسائلی است که در کتاب‌ها، نمایش‌نامه‌ها و فیلم‌نامه‌هایش مطرح می‌کند.

ادبیات داستانی جوانان بیشترین ژانری است که او در آن به فعالیت می‌پردازد. میچ حرفه نویسندگی را از سال 1995 و بعد از دیدار با موری شوارتز آغاز کرد. موری استاد سابق میچ آلبوم بود و دیدارهای او با استادش منجر به خلق کتاب معروف و پرفروش سه‌شنبه‌ها با موری شد. کتاب‌های او تاکنون بیش از 40 میلیون نسخه به فروش رسیده و به 42 زبان ترجمه شده است.

از دیگر آثار او می‌توان به زمان‌دار، تارهای جادویی فرانکی پرستو، نخستین تماس تلفنی از بهشت، کمی ایمان داشته باش، برای یک روز دیگر، سه‌شنبه‌ها با موری و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب لمس بشر می‌خوانیم:

دوشنبه است. لی‌لی سبد خرید را در راهروی سوپرمارکت هل می‌دهد. مردم را می‌بیند که قفسه‌های نسبتاً خالی را زیرورو می‌کنند.

سرش را بالا می‌گیرد و می‌بیند در بخش «محصولات کاغذی/ دستمال‌کاغذی/ دستمال توالت» است.

مردی زیر لب می‌گوید: «یا عیسی مسیح.» روی دو زانو نشسته و ته قفسه دنبال چیزی می‌گردد. یک بسته‌ی نیمه‌باز دستمال توالت را برمی‌دارد. دو لوله مانده. آن‌ها را توی سبدش که از بسته‌های آب‌معدنی و کنسرو ماهی و لوبیا پر شده، می‌گذارد. توی سبدش ده تا چراغ‌قوه هم هست.

لی‌لی می‌پرسد: «ببخشید، شما اینجا کار می‌کنید؟»

با تشر می‌گوید: «نه.» کتش را تکان می‌دهد. «به قیافه‌ی من می‌خورد که اینجا کار کنم؟»

لی‌لی به برچسب اسم روی سینه‌ی مرد که رویش نوشته «آنتونی» اشاره می‌کند و می‌گوید «خب برچسب اسم دارید.»

مرد به سبد تقریباً خالی لی‌لی اشاره می‌کند: «بله، ولی خب این برچسب برای کار در فروشگاه نیست. اگر جای شما بودم، هر چیزی که دستم به آن می‌رسید را برمی‌داشتم. کسی نجاتتان نخواهد داد.»

«منظورتان چیست؟»

مرد سرش را تکان می‌دهد و با بی‌صبری هوا را از بینی‌اش بیرون می‌دهد. سبدش را به سمت جلو هل می‌دهد و زیر لب می‌گوید: «خدا بهت رحم کند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لمس بشر
نویسنده
مترجمشهرزاد ضیایی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-667369-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
22000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لمس بشر

MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
خیلی کتاب خوبیه به نظر من. به همه پیشنهادش میکنم. خیلی حرف برای گفتن داره. این که همه ما وقتی بترسیم و در معرض خطر باشیم، انسانیت مون رو فراموش می‌کنیم. همه موقع خوندن، اون سه پسر رو سرزنش می‌کنیم و میگیم چقدر وحشی! ولی حقیقت اینه که همه ما همین کار رو می‌کنیم. جوری افراد مریض رو طرد میکنیم که از و خیلی‌ها بیان مریضی شون می‌ترسن. اسم کتاب خیلی مناسبه. با لمس بشر (بشر به معنای واقعی کلمه)، با انسانیت عشق هست که می‌تونیم حال همدیگر رو خوب کنیم. موسی کوچولو با وجود پاک و عشق ش دیگران رو شفا میداد. لحظه‌هایی که همسایه‌ها جمع میشدن و باهم صحبت می‌کردن، برای لحظاتی همه مشکلات فراموش میشد. تو شرایط سخت موسی کوچولو درون مون رو فراموش نکینم. داستان ایوب که در آخر پدر روحانی میگه 'بیشتر از قبل'... خوب فکر کنید بهش... هیچ چیزی تا ابد ماندگار نیست. این شرایط هم میگذره.
Yasmin Gh
۱۴۰۱/۵/۲۵
خیلی کتاب جالبی بود و توصیه میکنم بخونید.
جالبه که بدونیم تقریبا همه جای دنیا یک تجربه‌ی مشترک و طرز فکر و رفتار مشترک در قبال این ویروس منحوس کرونا داشتند.
یادمه یکی از حرفایی که تو کشور ما زده می‌شد این بود که مرزهارو دیر بستیم و چینی‌ها وارد شدن و این ویروس رو منتقل کردن دقیقاااا یه جای این
کتاب این جمله رو یکی میگه.
واقعا یه مقدار حس ترحم به چینی‌ها گرفتم. خیلی سخته به خاطر ملیتت و اونا چون از ظاهرشون مشخصه دیگران مقصر بدوننت برای اتفاق بدی مثل کرونا و باهات بد رفتاری کنن.
یا بخشی از کتاب از کشیش کلیسایی صحبت میکنه که بدون درنظر گرفتن قانون ممنوعیت تجمع، دعا در کلیسا برگزار میکنه و افرادی به کرونا مبتلا و کشته میشن...
خیلی خوبه اینا رو بخونیم شاید یه مقدار از این جوی که تو فضای مجازی داده میشه کم بشه و بدونیم والا ما تنها ملتی نیستیم که یه چیزهایی رو تجربه میکنیم
مهدیس حسینی
۱۴۰۰/۳/۱۲
فارغ از بخش تخیلی بودن شخصیت موسی ولی چقدر دردناک بود همیشه این بیماریهای همه گیر رو تو تاریخ میخوندیم ولی دوسال سخت و وحشتناک رو گذروندیم و خدا می‌دونه چقدر طول می‌کشه تا همه چیز مثل قبل کرونا بشه چقدر فاجعه آمیزه که یه حکومت کمونیست همچین ویروسی به جون دنیا بندازه میلیونها خانواده سراسر دنیا شدن عذادار چقدر عزیزانمون رو از دست دادیم علی انصاریان، مهرداد میناوند و خیلیا🥺 خدایا خودت زودتر تمومش کن🙏🥺😭
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۳/۶
حکایتی از اوایل شیوع کرونا که کم کم همه مون داشتیم فراموشش می‌کردیم و چقدر خوبه که آیندگان میتونن از طریق این کتاب -هر چند دست و پا شکسته- از اوضاع و احوال اون روزهای ما مخبر بشن...
داستان خیلی ساده و بی آلایشه و شاید پایانش، بهترین قسمتش باشه و بهتون پیشنهاد می‌کنم که اگه سطح انتظارتون با توجه به کتاب "سه شنبه‌ها با موری" خیلی بالاست، مطالعه‌اش نکنید!!!
حجت علم
۱۴۰۰/۳/۳۰
کتاب خیلی خوبی بود... خیلی از جاهاش اشک از چش ا م آدم سرازیر میشه، کاش روز به روز مردم بیشتری این کتابا رو بخونن تا بلکه در آینده شاهد دنیایی خالی از کینه، نژاد پرسی، بخل و حسادت و مملو از آرامش، انرژی مثبت، عشق و... لمس بشر باشیم
پ. ن: واسه اینکه اتفاقات و شخصیتا رو بهتر بخاطر داشته باشید توصیه میکنم زیاد بین فصلها فاصله نندازین و سریعتر بخونیدش
سیما مهذب
۱۴۰۰/۳/۸
سلام و احترام خدمت کتابراه و دوستداران کتاب
کتاب لمس بشر رو دارم میخونم. دوستش دارم. روزهای کرونایی رو زیبا توصیف میکنه. بخصوص از منظر انسانی. کتاب‌های میچ البوم نیاز به تعریف نداره بخصوص کتاب سه شنبه‌ها با موری که ستودنی ست.
مطالعه این کتاب رو به شما توصیه میکنم. با تشکر از کتابراه که امکان مطالعه رایگان این کتاب را فراهم کرد.
Faezeh Abbaszadeh
۱۴۰۱/۲/۲۸
زمانی که این کتاب رو خوندم، هر لحظه یاد زمانی میفتادم که کرونا گرفته بودم، که تشنه بغل کردن خونوادم بودم، میترسیدم بمیرم و دیگه نتونم بغلشون کنم. دلم یه معجزه میخواست که سریعتر خوب بشم. تمام این ثانیه‌ها و لحظه‌های دلهره آور توی این کتاب به خوبی روایت شده. موسی کوچولو همون معجزه‌ای بود که منم دلم میخواست.
پونه بختیاری
۱۴۰۰/۴/۸
ترجمه خوشخوان بود؛ کتاب کوتاهی بود در باب ویروسی که در سال‌های اخیر باهاش آشنا شدیم.
زیبا نگاشته شده بود و توصیف‌های زیبایی داشت. خواندنش حس خوبی القا می‌کند.
با این حال کتابی نبود که پس از خواندنش بگویم چه خوب که خواندمش!
شاید اگر کتابراه رایگانش نمی‌کرد و در کتابخانه‌ام نداشتمش هرگز به فکر خریدش نمی‌افتادم!
سارا اکبریان
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتاب قشنگی بود. هرچند در ابتدا ارتباط گرفتن باهاش سخته ولی هرچی پیش میری و با شخصیت‌ها همراه میشی بیشتر جذب میشی. جذابیت دیگه این کتاب، واکنش مشترک همه مردم دنیا در برابر یک اتفاق هست و اینکه به طور کامل کنش‌ها و واکنش‌های کاراکترهارو درک میکنیم. با تشکر از کتابراه
شکوفه مهر
۱۴۰۰/۳/۲۹
خیلی خیلی لذت بردم، کتاب‌های آقای آلبوم همیشه آدم رو با شگفتی‌های زندگی روبه رو می‌کنه و افکار و دیدگاه‌های مختلف رو در یک موضوعِ مشترک به رخ میکشه. کتاب خیلی خوب حال و هوای این روزهای سخت رو برامون توضیح میده. حتما بخونید، امیدوارم شما هم، مثل من، از خوندنش لذت ببرید.
nahid bozorgvar
۱۴۰۱/۸/۱۹
کتاب خوبی بود. با وجود تعداد شخصیت‌ها اوایل داستان آدمو گیج می‌کنه ولی در مسیر داستان ارتباط لازم با خواننده ایجاد شده و خواننده رو ترغیب به ادامه می‌کنه. برای آینده گان که این روزهای شوم رو تجربه نکردن می‌تونه جالب باشه.
فاطمه
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
بدون توقف خوندم ولی در اخر جالب تموم نشد
چیز‌هایی بود که همه تجربه کردیم نیازی به گفتن نبود
بهترین بخش جایی بود که نژاد پرستی رو مطرح کرد و ما خودمون رو جای زوج چینی داستان گذاشتیم تا متوجه بشیم چه حسی دارند
راحیل امیری
۱۴۰۰/۳/۹
با خوندن این کتاب یادتون به دوران قبل کرونا و مهر و محبت‌هایی که هر چند کم بین آدم‌ها با بغل کردن و دست دادن و... اتفاق می‌افتاد امیدوارم با خوندنش کمی به این روز‌های تلخمون بخندیم:)
مریم .
۱۴۰۱/۸/۳۰
داستان این کتاب حس مشترک بین همه مردم دنیا را در مقابل بیماری کرونا نشون میده.
همه آنچه در این داستان روایت شده را ما هم تجربه کردیم.
داستان جذابی است. توصیه میکنم بخونید.
Hossein Estakhri
۱۴۰۰/۴/۹
کتاب سه شنبه‌ها با موری آلبوم خیلی زیبا بود این کتاب هم مطالب جالبی داره نویسنده خیلی زیبا داستان رو با مفهومش بیان میکنه، پیشنهاد میکنم👌🏿👌🏿👌🏿
مشاهده همه نظرات 86

راهنمای مطالعه کتاب لمس بشر

برای دریافت کتاب لمس بشر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.