معرفی و دانلود رایگان کتاب دفتر شعر تولدی دیگر

عکس جلد کتاب دفتر شعر تولدی دیگر
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دفتر شعر تولدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دفتر شعر تولدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دفتر شعر تولدی دیگر

فروغ‌الزمان فرخزاد معروف به فروغ فرخزاد شاعر معاصر ایرانی است. وی پنج دفتر شعر منتشر کرد که از نمونه‌های قابل توجه شعر معاصر فارسی هستند. فروغ فرخزاد در ۳۲ سالگی بر اثر تصادف اتومبیل درگذشت.
فروغ با مجموعه‌های اسیر، دیوار و عصیان در قالب شعر نیمایی کار خود را آغاز کرد. سپس آشنایی با ابراهیم گلستان نویسنده و فیلمساز سرشناس ایرانی و همکاری با او، موجب تحول فکری و ادبی در فروغ شد. وی در بازگشت دوباره به شعر، با انتشار مجموعهٔ تولدی دیگر تحسین گسترده‌ای را برانگیخت، سپس مجموعهٔ ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد را منتشر کرد تا جایگاه خود را در شعر معاصر ایران به‌عنوان شاعری بزرگ تثبیت نماید.

بعد از نیما یوشیج فروغ، در کنار احمد شاملو، مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری از پیشگامان شعر معاصر فارسی است. نمونه‌های برجسته و اوج شعر نوی فارسی در آثار فروغ و شاملو پدیدار گردید.

فهرست مطالب کتاب

ای مرز پر گهر
به آفتاب سلامی دوباره خواهم داد
دیدار در شب
آیه های زمینی
به علی گفت مادرش روزی
تولدی دیگر
به علی گفت مادرش روزی2
وهم سبز
گذران
معشوق من 1
عاشقانه
تولدی دیگر 2
معشوق من 2
عروسک کوکی
فتح باغ
در آب های سبز تابستان
شعر سفر
مرداب
من از تو می مردم
دریافت
وصل
میان تاریکی
روی خاک
بر او ببخشائید
تنهایی ماه
جمعه
غزل
پرنده فقط یک پرنده بود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دفتر شعر تولدی دیگر
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات89
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دفتر شعر تولدی دیگر

کاربر Z
۱۳۹۷/۵/۱۴
مرگ من روزی فرا خواهد رسید
دربهاری روشن از امواج نور
ور زمستانی غبار آلود و دور
یا خزانی خالی از فریاد و شور
.........
لعد من ناگه به یک سو میروند
پرده‌های تیره‌ی دنیای من
چشم‌های ناشناسی میوزد
روی کاغذها و دفتر‌های من

در اتاق کوچکم پا می‌نهد
بعد من با یاد من بیگانه ای
در بر آیینه میماند به
جای
تار مویی نقش دستی شانه ای
.........
می شتابد از پی هم بی‌شکیب
روز‌ها و هفته‌ها و ماه ها
چشم تو در انتظار نامه ای
خیره میماند به چشم راه ها

لیک دیگر پیکر سرد مرا
می فشارد خاک دامنگیر خاک
بی تو دور از ضربه‌های قلب تو
قلب من می‌پوسد آن جا زیر خاک

شعری بسیار زیبا از فروغ فرخزاد.
Suli
۱۴۰۳/۱/۳
فروغ در تولدی دیگر، فروغ است و همزمان فروغ نیست. فروغ در تولدی دیگر دست به گریبان پارادوکس فروغ است. فروغ، آیه‌ی تاریکیست و همزمان فروغی است که رو به سوی درخت آب آینه چشم دارد. فروغ در تولدی دیگر چارچوبی است که به درک اسارت نزدیک می‌شود. فروغ در تولدی دیگر یک تابلو نقاشی میخ شده به دیوار است که با شجاعتی دوست داشتنی ساز برون رفت از میخ و دیوار را ساز می‌کند. تولدی دیگر پاسخی است به واقعیت چارچوب و تلاشی است از سوی محدود برای پا گذاشتن به خارج از محدوده.
فروغ در تولدی دیگر یک تابلو نقاشی میخ شده به دیوار است که با شجاعتی دوست داشتنی ساز برون رفت از میخ و دیوار را ساز می‌کند. تولدی دیگر پاسخی است به واقعیت چارچوب و تلاشی است از سوی محدود برای پا گذاشتن به خارج از محدوده.
zohre azaddost
۱۳۹۶/۶/۱۷
اصلا کی میتونه راجع به فروغ نظر بده؟؟؟ادم زبونش بند میاد از اینهمه احساس و هنر
مرضیه جاوید
۱۳۹۶/۶/۳۱
بی نظیر اشعار فروغ لطفا اشعار دیگرى از این شاعر بگذارید با تشکر از فراهم آوردن این امکان
abolfazl
۱۴۰۳/۱/۸
خانم فرخزاد همیشه از شاعران مورد پسند بنده بودند آن هم به واسطه عشقی که درون اشعارشان نهفته است انگار که هر کلمه از اشعار ایشان از عمیق‌ترین نقطه قلبشان به رشته قلم در آمده.
دوباره خواندن تولدی دیگر بسیار برایم دلنشین بود پیشنهاد میکنم به دوستانی که تازه با ایشان آشنا شدند اگر امکان خوانش دیوان کامل را ندارند حداقل دفتر شعر ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد را جدا از تولدی دیگر بخوانند.
معصومه بانو بانو
۱۴۰۰/۸/۷
فقط میخواستم ببینم فروغ چجوری مینوشته
قشنگ بود ولی من اشعارشو نمیپسندم گاهی انسجام نداشت واز هم در میرفت
ولی اشعار پروین اعتصامی در قالب قصیده معنی دار گاهی روایت قصه میکنه اهنگین عالییییه اصلا قابل مقایسه نبود نمیدونم چرا فروغ معروف شده شاید به خاطر حاشیه‌هایی که داشت
شعر نیمایی باید خیلی قوی باشه تا به دل بشینه
خدا رحمتشون کنه
رجبی رجبی
۱۳۹۴/۱۱/۶
کتاب که حرف نداره. اما کتابراه با اصالت ایرانی ما که دست و دل بازیم مغایر عمل میکنه. چون کتابهای کمی رایگان داره. در حالی که طبق قانون نشر الترونیکی از هر موضوع حداقل 15 تا 30 در صد باید رایگان باشد. بنده منتظر جواب هستم.
متشکرم
نیلا خاچیکیان
۱۳۹۴/۹/۱۶
ادبیات جهانی ایران رو نمیشه از نام بزرگان شعر و ادب پارسی جدا کرد. بنظر من افتخار بزرگی هستن شعرای ناب پارسی زبان و در میان اون‌ها فروخ فرخزاد از خاصترین و بهترین هاست. خداوند فروغ رو بیامرزه و مورد رحمت و لطف ابدی خودش قرار بده. آمین. همچنین ممنون هستم دوستان عزیز کتابراهی من. 🌷🌷 😊😊
shahriyar Sadeghi
۱۴۰۰/۱/۱
بسیار کتاب‌ خوبی، است، هرشب قسمتی از کتاب را مطالعه می‌کنم واز خواندن اشعار فروغ عزیز سرشار از لذت وشوق میشوم بخصوص دفتر شعر عصیان خدا، بسیار جالب توجه است توصیه می‌کنم علاقۀ مندان حوزه‌ ادبیات وشعر، حتماً کتاب‌ فوق را دانلود کنند، باسپاس از دست اندرکاران کتابراه،
لیلا رضایی
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
شعر را کلا دوست دارم و فروغ عزیز را بیشتر قبلا کتاب رو خوانده بودم ولی زمانی که دوباره می‌خوانم بازهم برایم تازگی دارد بعضی افراد و مشاهیر تکرار نمی‌شوند چون فروغ فرخ زاد یادش گرامی خواندن این کتاب را به دوستداران شعر توصیه می‌کنم عالی عالی
فاطمه حمیداوی
۱۴۰۱/۶/۱۴
فروغ فوق العاده اس فقط شعراش یه طوریه که مثلا یه قسمت از شعراش کاملا امیدوارانه است و عشق و عاشقی و اینا، و یه قسمت از شعراش ناامیدانه همه چی رو نفی و نقد میکنه که بخاطر زندگی شخصیش بوده البته،، قدرت تشبیه و تصویر سازی فوق العاده‌ای توی شعراش وجود داره
Mohammad Goodarzi
۱۳۹۷/۲/۲۶
الحق که اشعار فروغ فقط شعر نیستند؛ به راستى معجزه است؛ بقول خودش آیه هاى زمینى هستند. افسوس که نا باورانه زود ادبیات جهان را یتیم و بى مادر نمود. با وجود او چه شاهکارها که به ادبیات جهان افزوده میشد. افسوس و صد افسوس!
ذکرش بخیر و یادش کرامى بادا..
Solymani Solymani
۱۳۹۹/۶/۱۰
من دیدگاه بسیار خوبی دارم و احساس میکنم با خواندن این کتاب‌ها چیزی در من افزوده میشود ومن از این بابت بسیار خوشحال و امیدوارم همه‌ای شما باخواندن این کتاب‌ها احساسی در شما پدیدار شود که انسان تر شده اید
رها رفیعی
۱۳۹۸/۵/۲۹
من
پری کوچک غمگینی را
می شناسم که در اقیانوسی مسکن دارد
و دلش را در یک نی لبک چوبین
می نوازد آرام آرام
پری کوچک غمگینی که شب از یک بوسه می‌میرد
و سحرگاه از یک بوسه به دنیا خواهد آمد

فوق العاده است بیان احساسات و هنر ستودنی فروغ زیبایمان
شایان سپهر
۱۳۹۶/۴/۱۶
با درود
چه کسی قادر است راجع به بانوی شعر ایران سخن بگوید که.......
مشاهده همه نظرات 436

راهنمای مطالعه کتاب دفتر شعر تولدی دیگر

برای دریافت کتاب دفتر شعر تولدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.