دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF نشریه مجازی گاهان در کتاب‌شناسی ادیان و عرفان - شماره ۳

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی نشریه مجازی گاهان در کتاب‌شناسی ادیان و عرفان - شماره ۳

نشریه مجازی گاهان در کتاب‌شناسی ادیان و عرفان نوشته‌ی حامدرضا کریمی به بررسی دین‌شناسی و تاثیر عوامل مختلف در اعتقادات مختلف دینی می‌پردازد.

در بخشی از نشریه مجازی گاهان در کتاب‌شناسی ادیان و عرفان می‌خوانید:

این تحقیق را می‌توان اولین بررسی چند‌بعدی از وضعیت زنان بودیست در بریتانیا در نظر گرفت که بر مبنای تحقیقات معاصر بودیسم و تئوری‌های جامعه‌شناسی بنا شده و چگونگی و چرایی جریان‌یابی موفق بودیسم در خارج از محدوده وطنی خود و در بریتانیا را دنبال می‌کنند. این تحقیق همچنین جامعه بریتانیا را از لحاظ بافتار با سایر جوامع غربی و شرقی که بودیسم در آن‌ها مجال ظهور یافته است، مقایسه می‌کند. این اثر از لحاظ موضوع در نوع خود بدیع و تازه است و با جزییات دقیق که ناشی از بررسی‌های دقیق میدانی چندین سنت و گروه بودیست فعال در انگلستان است، به بررسی درمه‌های شخصی زنان بودیستی که معتقد به طی طریق در آن هستند، می‌پردازد.

در این تحقیق، زندگی، پس‌زمینه‌ها، نحوه اولین آشنایی با آموزه‌های بودیسم، استادان و طریقت‌های آن‌ها، در جامعه زنانه، مورد واکاوی قرار می‌گیرد. واکاوی نویسنده به قدری دقیق است که حتی از اهلیت، مکان، وضعیت تاهل، نظم و انضباط، قدرت شخصیت، وضعیت سلسله مراتبی در روابط اجتماعی و سنت‌های رایج در زندگی افراد مورد بررسی خود نیز غافل نمی‌شود. هدف اصلی این اثر پیدا کردن سرچشمه‌های آبشخور انگیزه در تغییر دین و تحلیل آن‌ها در بافتار جامعه معاصر انگلستان است.

به اعتقاد نویسنده و ناشری می‌توان این اثر را گزینه خوبی در مطالعات دانشگاهی و آکادمیک دین معاصر، بودیسم، مطالعات دین‌شناسی، مطالعات چلسیت، مطالعات آسیا و جامعه شناسی دین دانست. انتخاب موضوع زنان در بودیسم، با گرایشات فمینیستی نویسنده نیز بی‌ارتباط نیست و در غایت هدف او می‌توان تلاش برای ارتباط این دو موضوع را نیز مشاهده کرد، زیرا که به اعتقاد نویسنده نوع خدای معرفی شده در بودیسم، خدایی غیر‌شخصی و غیر‌جنسیت‌گرا است و از این رو مورد اقبال جامعه زنان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که تا سال ۲۰۱۱ تعداد ۱۷۸۰۰۰ نفر در قالب تغییر دین در انگلستان رسما به بودیسم پیوستند که در میان آن می‌توان به گرایشات بودایی دیوید بکهام، فوتبالیست مشهور، نیز اشاره کرد. بودیسم ترواده که بیشتر در سریلانکا، برهه و تایلند رواج دارد، به واسطه تلاش‌های علمی Pali Text Society به عموم مردم بریتانیا شناسانده شد. امروزه جمعیت پیروان ترواده در سراسر جهان به ۱۵۰ میلیون نفر می‌رسد و طی دهه‌های اخیر در غرب و هند رو به افزایش گذارده است.

کلمات کلیدی: دانلود نشریه علمی گاهان، نشریه علمی گاهان شماره 3، دانلود نشریه تخصصی گاهان، بودیسم، بودایی، آیین بودایی و برهمایی، مسیحیت، مسیحی، دین شناسی، دانلود نشریه، دانلود نشریه تخصصی، دانلود نشریه عملی، دانلود نشریه مجازی، دانلود pdf نشریه گاهان، کتاب شناسی ادیان و عرفان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.