دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب راز 313: تحقیقی تحلیلی پیرامون یاران خاص امام زمان (عج)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب راز 313: تحقیقی تحلیلی پیرامون یاران خاص امام زمان (عج)

کتاب «راز ۳۱۳» نوشتهٔ «محمد ذکاوت صفت»، تحقیقی تحلیلی دربارهٔ یاران خاص امام زمان علیه السلام می‌باشد. این کتاب به ده سؤال اصلی پیرامون یاران خاص امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف پاسخ می‌دهد که عبارتند از:

۱. سابقهٔ عدد ۳۱۳ چیست؟
۲. آیا واقعاً ۳۱۳ نفر یارِ خاص، شرط ظهورند؟ یعنی هر زمان که تعداد این افراد خاص به عدد ۳۱۳ رسید، امام مهدی علیه السلام ظهور می‌کند؟
۳. آیا این یاران خاص، تعیین شده‌اند و نام و یا مکان زندگی آن‌ها در روایات ذکر شده است؟
۴. آیا تمام ۳۱۳ نفر در عصر ظهور زنده‌اند یا از مرحومین نیز جزء آن‌ها هستند و به هنگام ظهور رجعت می‌کنند؟
۵. آیا خودشان می‌دانند که جزء یاران خاص امام هستند؟
۶. آیا همدیگر را می‌شناسند؟
۷. اگر یاران خاص از ملّیتهای مختلفند و در جهان پراکنده‌اند، چگونه خبر از ظهور پیدا می‌کنند و چگونه به خدمت امام می‌رسند؟
۸. ویژگیهای آنان از نظر ایمان و اطاعت و عبادت و شجاعت چیست؟
۹. آیا همهٔ یاران خاص، در یک درجه از ایمانند؟
۱۰. آیا می‌شود جزء یاران خاص امام؛ یعنی جزء ۳۱۳نفر شد؟

مؤلف کتاب در پاسخ به سؤال سابقهٔ عدد ۳۱۳ با بیان اینکه این عدد سابقهٔ طولانی دارد، پنح مورد از نمونه هائی که عدد آن‌ها در طول تاریخ ۳۱۳ نفر بوده است، نام می‌برد که عبارتند از: تعداد پیامبران مرسل، تعداد سپاه طالوت پس از آزمایش، تعداد اوصیاء، تعداد ملائکه در جنگ بدر و تعداد اصحاب پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در جنگ بدر.

همچنین ایشان در نکته‌ای لطیف می‌نویسد:
شاید ذکر این مطلب خالی از لطف نباشد که عدد ۳۱۳ در حساب ابجد کبیر برابر با کلمهٔ «جَیش» (ج+ ی+ ش= ۳+۱۰+۳۰۰=۳۱۳) است. و کلمهٔ «جَیش» در زبان عربی به معنای «سپاه» در زبان فارسی است.

محمد ذکاوت صفت در بیان بعضی از شرائط ظهور، پنج شرط را از شرائط ظهور می‌شمرد که عبارتند از:
وقوع نشانه‌های ظهور، وجود ۳۱۳ نفر یار مؤمن و مخلص، وجود حداقل ده هزار مرد جنگی مطیع، آمادگی جهان برای مصلح جهانی، و بالأخره اراده و اجازهٔ الهی نسبت به ظهور امام عصر علیه السلام.

ایشان در عنوان «وقوع نشانه‌های ظهور»، این نشانه‌ها را به «نشانه‌های حتمی» و «نشانه‌های غیر حتمی» تقسیم می‌کند و نشانه‌های حتمی را به «نشانه‌های غیر مقارن» و «نشانه‌های مقارن ظهور» تقسیم می‌نماید.

همچنین نشانه‌های حتمی را چنانکه در روایات متعددی ذکر شده است، پنج نشانه می‌داند که عبارتند از:
۱. خروج سفیانی
۲. قیام مرد یمانی
۳. ندای آسمانی
۴. فرو رفتن لشکر سفیانی در سرزمین بیداء
۵. شهادت نفس زکیّه

مؤلف کتاب «راز ۳۱۳» با علم به اینکه تاکنون سه قول از معاصرین در اینکه ظهور امام زمان علیه السلام همچون غیبت ایشان به صغری و کبری تقسیم می‌شود، و با رد این اقوال، به دلیل استحسانی بودنِ آن و نبود دلیل روائی بر آن، به تقسیم ظهور امام زمان به «ظهور اصغر» و «ظهور اکبر» بر اساس روایات می‌پردازد و در این باره می‌نویسد:

ظهور اصغر امام مهدی علیه السلام در سحرگاه روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان، سه ماه و هفده روز (۱۰۷ روز) قبل از ظهور اکبر او (قیام) صورت می‌گیرد. در آن سحرگاه مبارک، جبرئیل در آسمان حضرت مهدی را با نامش و نام پدرانش علیهم السلام معرفی می‌کند و ظهور اصغر شروع می‌گردد. منظور ما از ظهور اصغر، اعلان عمومی نام حضرت توسط جبرئیل به زبانهای مختلف و اطلاع جهانیان از حقانیّت مذهب شیعه است. حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه، ظهور اصغر را از مدینه آغاز خواهند کرد.

صد و هفت روز بعد‌تر؛ یعنی در روز شنبه، عاشورای ماه محرم سال بعد از ظهور اصغر، خورشید عالمتاب وجود جانبخش امام زمان علیه السلام، ظهور اکبر (قیامِ) خود را از مکهٔ مکرّمه آغاز می‌کند و اشک فراق از چهره خسته و غبارآلود بشریت می‌زداید، بر لبان خشکیدهٔ دلهای منتظران خنکای طراوت لبخند می‌نشاند و به جانهای عاشقان مشتاق، جام بادهٔ وصال می‌نوشاند.

منظور ما از ظهور اکبر، آغاز قیام امام می‌باشد که از کنار خانهٔ خدا پس از ظهور اصغر در مدینه و جمع شدن یاران خاص (۳۱۳ نفر) آغاز می‌گردد.

از مطالب منحصر به فرد و شایستهٔ خواندن این کتاب کوچک، بررسی فاصلهٔ پنج نشانهٔ حتمی ظهور تا ظهور اکبر امام زمان می‌باشد که بر اساس روایات و با پرهیز از هرگونه توقیت صورت گرفته است.

از ویژگیهای منحصر به فرد این کتاب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱. ارائهٔ تقسیم دقیقی از نشانه‌های ظهور، که ثمرهٔ آن عدم اشتباه شرائط ظهور با نشانه‌های ظهور و و همچنین نشانه‌های حتمی با نشانه‌های مقارن خواهد بود.
۲. تفصیل بین جمعهٔ ظهور و شنبهٔ قیام امام زمان علیه السلام، که ثمرهٔ آن عدم خلط بین این دو که ۱۰۷ روز با هم فاصله دارند، می‌باشد.
۳. تعیین فاصلهٔ نشانه‌های حتمی ظهور با ظهور اکبر بر اساس روایات، که ثمرهٔ آن تعیین قطعی زمان ظهور پس از وقوع یکی از علائم پنجگانهٔ حتمی ظهور (وقوع مصداق قطعی علامت) می‌باشد، البته با پرهیز از هرگونه توقیت و تعیین وقت برای زمان ظهور و فقط بیان روایات در این زمینه.
۴. بررسی علت تفاوت در زمان حضور یاران خاص امام (۳۱۳ نفر) خدمت امام زمان علیه السلام که ثمرهٔ آن برتری یاران شرقی بر یاران غربی با شاخص مکانی مکّه مکرّمه خواهد بود.
۵. تحقیق نظریهٔ توقیفی نبودن؛ یعنی قابل تعویض بودن و دارای وجود علی البدل بودنِ ۳۱۳ یار خاص امام زمان علیه السلام، که ثمرهٔ آن امکان ورود و ملحق شدن به گروه ۳۱۳ نفر و احتمال خروج از اسامی ۳۱۳ نفر می‌باشد.

همچنین از بعضی مباحث این کتاب می‌توان موارد زیر را نام برد:
۱. یاران خاص امام زمان علیه السلام همگی مرد هستند.
۲. یاران خاص امام زمان علیه السلام هیچکدام از عرب و از نسل عرب نیستند.
۳. یاران خاص امام زمان علیه السلام در عصر ظهور زنده‌اند و از کسانی که شهید شده‌اند یا رحلت کرده‌اند، جزء ۳۱۳ نفر نمی‌باشند.
۴. یاران خاص امام زمان علیه السلام از بر‌ترین مؤمنان موجود در زمان خود می‌باشند.

کلمات کلیدی: نشانه های ظهور امام زمان و یارانش، ظهور اصغر، ظهور اکبر، امام زمان، ظهور امام زمان، دانلود کتاب راز 313، دانلود رایگان کتاب راز 313، یاران امام زمان،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.