دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تحف العقول عن آل رسول

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تحف العقول عن آل رسول

کتاب تحف العقول عن آل رسول نوشته‌ی ابن شعبه حرانی، از کتب مشهور حدیث شیعه محسوب می‌شود.

این اثر ترجمه‌ی ساده و روانی از کتاب نفیس و پرارزش «تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام» تألیف عالم ربانی و محدث عالی مقام جهان تشیع «أبو محمد حسن بن علی بن شعبه حرانی» أعلی اللّه مقامه الشریف است.

این مرد بزرگ از مفاخر علمای امامیه و بسیار بزرگوار و جلیل بوده و شخصیت او از کتاب ذی‌قیمتش آشکار و هویداست. کتابی که با حجم اندک حاوی مطالبی بسیار سودمند از آداب، سنن، پند، حکمت، و نصایح و امثال آن از رسول خدا و ائمه معصومین صلوات اللّه علیهم، حضرات موسی، عیسی و لقمان علیهم السّلام می‌باشد. این اثر از زمان نگارش تا امروز پیوسته مورد وثوق علما و فقیهان شیعه و محدثین بوده و وجود آن در هر کتابخانه موجب روشنائی و هدایت است.

در بخشی از کتاب تحف العقول عن آل رسول می‌خوانیم:

ای علی! همانا یکی از نشانه‌های یقین این است که هیچ‌کس را با به خشم آوردن خداوند خشنود نسازی و به واسطه چیزی که خدا به تو داده است، هیچ کس را نستایی و برای چیزی که خدا به تو نداده است، هیچ کس را ملامت نکنی؛ زیرا نه حرص زدن آزمندی، روزی را می‌رساند و نه ناخوشایندی شخص بی‌میل، آن را از او باز می‌دارد.

به درستی که خداوند به فضل و حکم خویش، نشاط و شادمانی را در یقین و خشنودی قرار داده و غم و اندوه را در شک و خشم ساده است.

ای علی! همانا هیچ فقری سخت‌تر از جهل و هیچ مالی سودمندتر از عقل و هیچ تنهایی‌ای وحشت‌انگیزتر از خود بزرگ‌بینی و هیچ پشتیبانی نیکوتر از مشورت نیست و هیچ عقلی چون تدبیر و چاره اندیشی و هیچ حسبی چون خوش اخلاقی و هیچ عبادتی مانند تفکر نمی‌باشد.

کلمات کلیدی: ابومحمد حسن حرانی، تحف العقول یعنی چه، تحف العقول، تحف العقول pdf، مشخصات تحف العقول، دانلود تحف العقول با ترجمه فارسی pdf، تحف العقول فارسی pdf، دانلود پی دی اف کتاب تحف العقول، حدیث، دانلود کتاب حدیث، دانلود کتاب اخلاقی، دانلود کتاب مذهب،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.