دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب جنسیت، فرهنگ، ارزش ها و نگرش ها

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب جنسیت، فرهنگ، ارزش ها و نگرش ها

کتاب «جنسیت، فرهنگ، ارزش‏‌ها و نگرش‏‌ها» بر این موضوع تاکید دارد که فرهنگ و ارزش‏ها در تعیین رفتار انسانی، نقش کلیدی دارد. فرهنگ در اشکال متفاوت مانند: سنت، زبان، مذهب، هنر، ادبیات، موسیقی و ... آشکار می‌‏شود و در ارزش‏‌هایی که جوامع آن را گرامی می‏‌دارند، متبلور می‏‌گردد.

فرهنگ، یک محیط نمادین است که ما در آن زندگی می‏‌کنیم. با دقت به این محیط، درمی‏‌یابیم از یک گروه به گروه دیگر متفاوت است. در واقع ما که در یک کشور ساکن هستیم، با فرهنگ‏‌های مختلف زندگی می‌‏کنیم. شناخت این فرهنگ‏‌ها و اینکه چرا و چگونه متفاوتند، وظیفه جامعه‌‏شناسان و دیگر محققان است.

به اعتقاد نگارنده؛ برنامه‌‏ریزی فرهنگی دقیق، نیاز به شناخت فرهنگ گروه‏‌های مختلف جامعه دارد؛ و باید بررسی‏‌های انجام‏‌شده از زوایای مختلف تجزیه و تحلیل گردد.

کتاب حاضر، بر آن است که تفاوت‏‌های مردان و زنان را در زمینه دو عنصر محوری هر فرهنگ یعنی ارزش‏ها و نگرش‏ها مطالعه کند. چند سوال در این زمینه مطرح است: آیا رابطه بین جنسیت، ارزش‏ها و نگرش‏ها وجود دارد؟ آیا می‏‌توان از فرهنگ زنان یا ارزش‏ها و نگرش‌‏های زنان صحبت کرد؟ نگرش زنان در خصوص تفاوت‏های جنسیتی چگونه است؟

در جواب به این سوال‏ها، کتاب حاضر در سه بخش تنظیم شده است: بخش اول به مرور مفاهیم و نظریه‏‌های فرهنگی، ارزش‏ها، نگرش‏ها، جنسیت و کلیشه‏ های جنسیتی اختصاص یافته است. بخش دوم کتاب، بر فراتحلیل بررسی‌های انجام‌‏شده درباره اثر جنسیت بر ارزش‌‏ها و نگرش‏‌ها متمرکز شده است. در بخش سوم، نگرش زنان به تفاوت‏ها و تبعیض‏‌های جنسیتی در سه بُعد زیستی، اجتماعی و اقتصادی بررسی شده است. این کتاب در چهار فصل با عناوین «بررسی مفاهیم و نظرها»، «جنسیت، ارزش‏‌ها و نگرش‌‏ها: فراتحلیل بررسی‏‌های موجود»، «بررسی نگرش جنسیتی زنان» و «نتیجه‏‌گیری» ساختاربندی شده است.

کلمات کلیدی: جنسیت، تفاو ‏‌های مردان و زنان، فرهنگ، نقش فرهنگ، ارزش های فرهنگی، تبعیض های جنسیتی، تفاوت‏ های جنسیتی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.