دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب بررسی دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت (ع) و صحابه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب بررسی دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت (ع) و صحابه

مولف در این کتاب به واکاوی تابلوهایی که در مناطق مقدسی مانند بقیع نصب شده اند، می‌پردازد و می‌کوشد نشان دهد که ازدواج‌ها و روابط خویشاوندی میان اهل بیت(ع) و صحابه نشانگر سازگاری اعتقادی همه اهل بیت(ع) با همه صحابه و روابط بسیار خوب و نیکو بین آنان نبوده است.

از نظر قرآن کریم، روابط سببی و نسبی الزاما بیانگر رضایت اخلاقی و اعتقادی طرفین نیستند و به هیچگاه نسب و سبب عامل سعادت فرد نمی شود.

در کتاب «بررسی دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت(ع) و صحابه» مباحثی مانند آیا صرف خویشاوندی پیامبر(ص) نجات‌بخش است، به فرض اثبات رابطه دامادی عثمان با پیامبر(ص) نه دوستی میان آن‌ها ثابت می‌شود و نه غصب خلافت توجیه می‌گردد، ازداوج پربرکت علی(ع) و فاطمه(س) و اخبار گزینشی، نام‌گذاری همیشه دلیل بر دوستی نیست، امام حسین(ع)، آیا ازدواج امام باقر(ع) با یک بانوی با تقوا از نسل ابوبکر نشان‌دهنده رابطه دوستی میان امیرالمومنین(ع) و ابوبکر است، مشکوک بودن اصل ازدواج، فضیلت فرد به عمل نیکوی اوست یا به صرف خویشاوندی‌اش با نیکان، نقش هدایتگری فرزندان امیر(ع) با ایجاد خویشاوندی سببی و بررسی خویشاوندی میان خاندان عصمت(ع) با عمر بررسی شده اند.

کلمات کلیدی: اهل البیت، دانلود کتاب مذهبی، بررسی دوستی و خویشاوندی میان اهل بیت، ازدواج‌ها و روابط خویشاوندی میان اهل بیت، امامت، خاندان عصمت،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.