دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب تحولات ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب تحولات ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه

نام کامل کتاب: دانلود کتاب تحولات ژئوپلتیکی منطقه خاورمیانه با تاکید بر سه کشور ایران، لبنان و فلسطین

نگرش و تحقیق پیرامون رابطه میان انقلاب اسلامی در کشور ایران و تحولات آن در منطقه خاورمیانه بخصوص در حوزه جغرافیایی لبنان و فلسطین از این منظر حائز اهمیت است که این تحولات ژئوپلیتیکی در کشورهایی رشد و توسعه یافته اند که دارای ویژگی ها و مشترکات فراوانی هستند.

کشور ایران مهد تاریخی جنبش های شیعی و زادگاه بزرگترین انقلاب اسلامی معاصر و کشورهای لبنان و فلسطین ادامه دهنده جنبش های شیعه و مبارزه علیه استکبار و استبداد جهانی برای رسیدن به پیروزی هستند. این حوزه ژئوپلیتیکی به دلیل داشتن سابقه دیرینه فرهنگی، تمدن کهن باستانی، سیطره حاکمیت های دیکتاتوری چند هزار ساله و نهایتا مرکزیت این حوزه جغرافیایی در قلب جهان اسلام، بستر مناسبی برای رشد و گسترش جنبش های اسلامی بوده اند. افزون بر آن سه کشور ایران، لبنان و فلسطین دارای ویژگی های مهمی هستند که بر اهمیت آنها در این مورد افزوده است. همواره دین در تاریخ مردم این کشورها نقش ویژه ای ایفا کرده است. لذا مردم این سه کشور با بنیاد گرایی اسلامی هم فکر و هم عقیده اند و از تاریخ اسلام به این سو سرنوشت آنها به سرنوشت همه مسلمین جهان پیوند زده شده است. همچنین کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی خود در منطقه بیضی انرژی جهانی و نیاز کشورهای غربی به این حوزه انرژی، حمایت قاطع از کشورهای مسلمان فلسطین و لبنان، ظهور انقلاب اسلامی و تغییر موضع ایران در مقابل با استبداد سبب شده کشورهای غربی به رهبری امریکا یک کمربند حائل به دور ایران ایجاد کرده و سیاست همه به غیر از ایران و متحدانش را در منطقه پیش بکشند.

کلمات کلیدی: دانلود کتاب سیاسی، دانلود مجموعه مقالات سیاسی، تحولات جدید ایران، دانلود مقاله پژوهشی، تحولات کشور های خاورمیانه، درباره فلسطین، تحولات ژئوپلتیکی،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.