دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب سزگذشت لافکادیو (شیری که جواب گلوله را با گلوله داد)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب سزگذشت لافکادیو (شیری که جواب گلوله را با گلوله داد)

این شیر مثل همه ی شیرها در جنگل زندگی می کند و کارهای یک شیر معمولی را انجام می دهد تا سر و کله شکارچی ها پیدا می شود. لافکادیو که تا آن روز شکارچی ندیده است تسلیم او می شود اما چون شکارچی قصد جان او را می کند او را می خورد و با تفنگ او تیراندازی را یاد می گیرد و ماهرترین شیر تیرانداز می شود. این شهرت را هم خودش می داند و هم مرد سیرک داری که در جنگل با او رو به رو می شود به او می گوید. وعده های صاحب سیرک مثل پولدار شدن، مانند انسان به آرایشگاه رفتن، سوار ماشین شدن، خوردن باسلق و.... شیر را به شهر می کشاند و غرق در شهرت می کند. زمانی که لافکادیو، تنها شیر تیرانداز دنیا، در ورطه ثروت و شهرت می افتد و چنان ماهیتش دگرگون می شود که از یاد می برد که یک شیر است نه یک انسان، دچار آشفتگی، بیهودگی و پوچی می شود. او سر در گم صحنه را ترک می کند و دیگر کسی از او خبری نمی شنود.

سیلور استاین در پشت نقاب "عمو شلبی" در قالب راوی اول شخص، داستانی را برای بچه ها تعریف می کند که نسبت به دیگر آثار او پیچیده تر است. شخصیت داستان او یعنی لافکادیو یک کودک است. از همه چیز به وجد می آید. مثل بچه ها مرتب از آسانسور بالا و پایین می رود. مثل یک کودک خطا می کند اما همین که با شادی ها و ناامیدی های بشری آشنا می شود و سعی می کند همه جا مثل یک انسان ظاهر شود، دچار استحاله شده، در برزخ میان شیر و انسان گرفتار می شود. این جاست که او به راحتی نمی تواند به عالم حیوانات برگردد.

داستان لافکادیو با موضوع از خود بیگانگی و کشف هویت واقعی و درونمایه روانشناسی - اجتماعی با بیان خودمانی و طنز سیلور استاین، داستانی باور پذیر است. تصاویر کتاب با خطوط سیاه قلم و چیره دستی در بیان محتوی طنز، به شکل کاریکاتور، از ساده ترین و هنرمندانه ترین تصاویر استاین است. تصویر روی جلد، ظاهر رقت بار شیر درمانده ای را نشان می دهد و بیننده را برای همدردی با او آماده می کند.

کلمات کلیدی: داستان کودکان، قصه های بچه ها، قصه های کودکان، داستان کوتاه، داستان آموزنده، دانلود داستان، داستان ترجمه شده، شیر لافکادیو، سرگذشت لافکادیو، داستان لافکادیو،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.