دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب توحید از دیدگاه علم و عرفان (تفسیر سوره توحید)

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب توحید از دیدگاه علم و عرفان (تفسیر سوره توحید)

مدت ها بود که در آیات سوره مبارکه توحید فکر می کردم که آیا منظور خداوند از نزول این سوره فقط رد عقیده ملت مسیح است که عیسی (ع) را فرزند خدا دانست؟ یا این که رد عقایدی بالاتر از این است و می خواهد هستی های اول جهان را روشن کند و امتیازات ذاتی خود را با ذات خلق بیان دارد ، تا این که درکتاب کافی در باب نسبت برخورد کردم به حدیثی از امام چهارم علیه السلام که ایشان در جواب سوال از علت نزول این سوره چنین می فرمایند:

خدا میدانست که در آخرالزمان اقوامی خواهند آمد که در کشف حقایق طبیعت و کشف ذات خدا خیلی عمیق و دقیق می شوند، این سوره را نازل کرد تا به آنها بفهماند که شما در جسم و موالید طبیعت می توانید فکر خود را به کار اندازید، یعنی فقط در هستی های خلق میتوانید به بحث و تحقیق مشغول شوید اما وجود خداوند متعال که محیط به تمام موجودات بوده و فوق واحدهای عددی و مبدء آنها است مورد مطا لعه شما واقع نمی شود.

کلمات کلیدی: فسیر سوره توحید، توحید از دیدگاه عرفان، توحید از دیدگاه علم،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.