دسته‌بندی کتاب‌ها
آپلود کتاب

دانلود رایگان PDF کتاب کریستین و کید

کانال تلگرام کتاب سبز
عضویت

معرفی کتاب کریستین و کید

داستان عروسک کوچک از مجموعه داستان‌‌های کتاب کریسین و کید اثر هوشنگ گلشیری، برگرفته شده است. 

این کتاب روایت‌گر زندگی زنی انگلیسی به نام کریستین است که به همراه شوهرش و دو فرزندش در اصفهان اقامت دارند. کریستین وارد از طریق یکی از دوستان نزدیکش به نام سعید، با نویسنده‌ای آشنا می‌شود. نویسنده به خانه کریستین رفت‌ و آمد می‌کند و به تدریج عاشق کریستین می‌شود. کریستین از کید جدا می‌شود و به اروپا باز می‌گردد ولی نویسنده هم‌چنان در ذهنیتش به او می‌اندیشد.

«کریستین و کید» فقط یک داستان نیست: در نگاه اول حکایتی است از چند و چون روابطی عاطفی که در عین تاثیرگذاری، جهان شمول‌اند و غیراخلاقی، اما به صرف این ویژگی‌ها نیست که خواننده به همذات‌پنداری ترغیب می‌شود. این داستان پر از قصه است: حکایت خلق خود اثر، ِسفر پیدایش شخصیت‌ها و گرفتار شدن راوی در ماجرایی که تنها می‌خواست نظاره‌گرش باشد.

هوشنگ گلشیری داستان‌نویس، منتقد ایرانی یکی از شاخص‌ترین چهره‌ها در ادبیات فارسی معاصر به شمار می‌رود. او یکی از اولین نویسندگان ایرانی است که در نوشتار خود از تکنیک‌های ادبی مدرن بهره گرفته است. گلشیری همچنین از تأثیرگذارترین نویسندگان در پیشبرد ادبیات فارسی و پرورش نویسندگان جوان ایرانی است.
 
رمان شازده احتجاب از برجسته‌ترین آثار گلشیری و همچنین ادبیات فارسی شناخته می‌شود. رمان جن‌نامه نیز کتابی با محوریت مسائل سیاسی دوران حکومت پهلوی است که نوشتن آن ۱۳ سال از گلشیری وقت گرفت و در ایران به چاپ نرسیده است. آینه‌های در دار، شاه سیاه‌پوشان، نمازخانه کوچک من، مثل همیشه، پنج گنج، دست تاریک دست روشن و بره گمشده راعی از سایر آثار داستانی و مجموعه داستان کوتاه به جا مانده از گلشیری می‌باشند.

کلمات کلیدی: داستان کوتاه، داستان عروسک کوجک، مجموعه داستان، داستان عاشقانه، داستان اجتماعی، دانلود رمان عاشقانه، دانلود رمان اجتماعی، رمان اجتماعی، رمان عاشقانه، کتاب های هوشنگ گلشیری، کتاب عروسک کوچک،

برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید.

کتابراه، دانلود کتاب الکترونیک و صوتی
مشاهده

دانلود رایگان کتاب با کتاب سبز

کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و...کتاب برای دانلود قرار داده شده است. دانلود کتاب‌ها با فرمت PDF یا MP3 است. تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند.